St.Christoph am Arlberg foto: www.flexenbahn.ski |
O połączeniu tych dwóch stacji mówiło się już od wielu lat, jednak koszt inwestycji i protesty ekologów sprawiły, że budowa ruszy dopiero teraz. W sumie powstaną cztery nowe wyciągi - Flexenbahn, Trittkopf I, Trittkopf II oraz Albona II. I chociaż projekt nie obejmuje utworzenia nowych nartostrad, to po połączeniu ich łączna długość wyniesie aż 305 kilometrów, co będzie rekordem jeżeli chodzi o Austrię.
Projekt inwestycji Flexenbahn źródło: www.flexenbahn.ski |
Jak na rozmach inwestycji jej całkowity koszt nie jest bardzo duży. Budowa czterech nowych gondoli pochłonie w sumie "jedynie" około 45 milionów Euro. Wyciągi będą bardzo nowoczesne, w każdym przypadku będą to 10-osobowe kabiny, Gondola Flexenbahn będzie liczyła 1.8 kilometra, Trittkopf I - 1.9 km, Trittkopf II - 900 metrów a Albona II - 2 kilometry. Będąc precyzyjnym kolejki połączą miejscowości Zuers oraz Stuben.
Projekt inwestycji Flexenbahn źródło: www.flexenbahn.ski |
Projekt inwestycji Flexenbahn źródło: www.flexenbahn.ski |
Z inwestycji bardzo cieszą się zarówno w Vorarlbergu (tam położone są Lech, Zuers, Warth i Schroecken) jak i w Tyrolu (St.Anton). Budowa ma szansę znacznie spopularyzować także sam Arlberg. Aby jeszcze uatrakcyjnić ten teren wytyczony już nowy narciarski szlak. "Run of Fame" to projekt wzorowany na słynnych narciarskich pętlach jak "Sella Ronda" czy "Koenigstour". "Run of Fame" ma okrążać cały Arlberg, w sumie liczyć będzie 65 kilometrów a przewyższenie wyniesie 18.000 metrów. Planowana jest także organizacja wyścigu "Run of Fame". Pętla ma być poświęcona wybitnym, austriackim alpejczykom pochodzącym z tego regionu - Hannesowi Schneiderowi, Egonowi Zimmermannowi i Mario Mattowi.
Trasa pętli narciarskiej "Run of Fame" |
Połączenie dwóch największych ośrodków Arlbergu to kolejna wielka inwestycja w regionie. W 2013 roku dokonano przecież otwarcia gondoli Auenfeldjet, która łączyła z kolei resorty Lech-Zuers z Warth-Schroecken. Głośno mówi się także, że to jeszcze nie koniec. Istnieją plany, wedle których miałoby nastąpić połączenie St. Anton z położonym w dolinie Paznaun Kappl a wtedy największy region Austrii jeszcze by się rozrósł.
Projekt inwestycji Flexenbahn źródło: www.flexenbahn.ski |
Projekt inwestycji Flexenbahn źródło: www.flexenbahn.ski |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz