Na narciarskiej mapie wygląda na jeden, zwarty ośrodek.
Teren rozciągający się od Zauchensee do Kleinarl nie jest jednak tak przejrzysty, jak mogłoby się wydawać. Formalnie to dwa odrębne regiony, tyle, że położone bardzo blisko
siebie.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Miejscowość Flachauwinkl położona jest po prostu
doskonale. Tuż przy autostradzie A10, nieopodal znanego wszystkim narciarzom
kurortu Flachau i przede wszystkim, w sercu karuzeli narciarskiej
Zauchensee-Flachauwinkl-Kleinarl. Turyści przybywający do Flachauwinkl w bardzo
prosty sposób mogą dostać się zarówno do Zauchensee, jak i do Kleinarl.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Jednak
przemieszczanie się pomiędzy tymi dwoma miejscowościami jest już
problematyczne. Wszystko przez to, że dolne stacje wyciągów we Flachauwinkl są one od siebie nieco oddalone. Niby to
tylko kilkaset metrów (między innymi pod autostradą A10), jednak jest to już
dystans zbyt poważny by pokonać go pieszo. Potrzebny jest transport, co wielkim kłopotem nie jest. Traci się jednak czas i wypada z narciarskiego rytmu, co nie
każdy lubi.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Zwyczajowo przyjmuje się, że ten teren narciarski składa
się z dwóch ośrodków, oczywiście ze wspólnym karnetem. Większa i bardziej znana
jest część Zauchensee-Flachauwinkl. Resort dysponuje 44 kilometrami tras narciarskich,
przede wszystkim bardzo szerokich i długich niebieskich i czerwonych.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Amatorzy
czarnych nartostrad także znajdą coś dla siebie, wyzwaniem jest na przykład
trasa Tauernkar, najtrudniejsza w regionie. Najdłuższa jest z kolei
Hochalmrinne, licząca aż 4.5 kilometra. Najbardziej znana jest jednak
nartostrada Gamskogel Weltcup Abfahrt, regularnie goszcząca zawodniczki
startujące w Pucharze Świata w narciarstwie alpejskim.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Mocną stroną ośrodka Zauchensee-Flachauwinkl są wyciągi.
Jest ich w sumie 15, w większości wybudowano je w ostatnich latach. Narciarze
szczególnie chętnie korzystają z trzech gondoli i czterech nowoczesnych
krzeseł. Trasy położone są na zboczach trzech gór - Tauernkar, Gamskogel i
Rosskopf, ta ostatnia łączy Zauchensee i Flachauwinkl.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
W ośrodku jest w sumie 18 restauracji. Szczególnie
polecane są Rosskopfhutte, Gamskogelhutte, Burgstallhutte, Glonneralm i
Sonnalm. Samo Zauchensee to jedna wielka noclegownia, poza hotelami i
apartamentami nie ma tam nic, nawet piekarni czy sklepu spożywczego.
Flachauwinkl jest bardziej klimatyczne, jednak bliskość autostrady nie wszystkim
może się podobać. To także najwyżej położony ośrodek Salzburger Sportwelt, co
gwarantuje najlepsze możliwe warunki śniegowe.
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.zauchensee.at |
Po drugiej stronie autostrady A10 ulokowana jest karuzela
narciarska Flachauwinkl - Kleinarl, która powszechnie znana jest jako
Shuttleberg. To region nieco mniejszy od opisywanego wcześniej, posiada 26.5
kilometra tras narciarskich, przede wszystkim niebieskich. Najdłuższą
nartostradą jest czterokilometrowa trasa prowadząca do Flachauwinkl, za
najlepszą uchodzi z kolei zjazd do Kleinarl, zwany Champion Abfahrt.
Ośrodek narciarski Flachauwinkl-Kleinarl źródło: www.shuttleberg.com |
W tej części jest tylko 9 wyciągów, podstawą poruszania
się po regionie jest sześć kolejek krzesełkowych. Wszystkie są jednak bardzo
nowoczesne, pięć z nich to wyciągi sześcioosobowe. Wzdłuż każdej kanapy poprowadzone są przynajmniej dwie trasy, więc wybór zjazdów jest naprawdę
spory.
Ośrodek narciarski Flachauwinkl-Kleinarl źródło: www.shuttleberg.com |
Tyle samo ile wyciągów jest także górskich restauracji.
Za te najlepsze uznawane są Winklalm i Hubertusalm. Shuttleberg to miejsce szczególnie lubiane przez freeriderów. Nie brakuje tam snowparków czy
half-pipu.
Ośrodek narciarski Flachauwinkl-Kleinarl źródło: www.shuttleberg.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz