Lato to w ośrodkach narciarskich czas wprowadzania w życie
nowych rozwiązań i pomysłów a ponieważ tych nie brakuje, to niektóre stacje
mocno się zmieniły. Dzięki temu mają one jeszcze więcej do zaoferowania. Wydano
wiele milionów euro, wybudowano kilkadziesiąt wyciągów, powstawały nowe trasy.
![]() |
Projekt wyciągu Gurschen-Gurschengrat w Andermatt
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
Oto 5 najważniejszych alpejskich inwestycji z których narciarze skorzystają w
sezonie 2015/2016.
Absolutnie najważniejszą inwestycją jest kolejka TirolS
która połączyła regiony SkiCircus (Saalbach-Hinterglemm-Leogang) z Fieberbrunn. To
bezprecedensowe wydarzenie. Do tej pory podobna operacja zostala zastosowana już w kilku miejscach ale w tym przypadku połączona ośrodki leżące w dwóch landach (SkiCircus w Salzburgerlandzie a Fieberbrunn w Tyrolu). Połączenie sprawiło, że
region SkiCircus stał powiększył się o 20% i jest jednym z największych ośrodków
narciarskich na świecie z 270 kilometrami tras i 70 wyciągami.
![]() |
Gondola TirolS
źródło: TVB Saalbach Hinterglemm
|
![]() |
Połączenie ośrodka SkiCircus z Fieberbrunn
źródło: TVB Saalbach Hinterglemm
|
![]() |
Mapka połączonych ośrodków Skicircus - Fieberbrunn
źródło: www.skicircus.at
|
2. Inwestycje w Val di Fassa
Włoska Val di Fassa była do tej pory podzielona na kilka części. Najwięcej wyciągów i co za tym idzie najwięcej narciarzy było do tej pory na stokach Belvedere i Ciampac, jednak aby jednego dnia korzystać z uroków i jednego i drugiego trzba było skorzystać ze skibusa. Teraz to się zmieni.
![]() |
Tak będzie wyglądać nowa gondola
źródło: www.fassa.com
|
Kolejka Alba – Col dei
Rossi to dwie stuosobowe gondole które w 5 minut pokonują 2260 metrów i 883
metry w pionie. Przepustowość nie powala na kolana bo to zaledwie 1120 osób na
godzinę ale dzięki temu błyskawicznie można dostać się z Ciampaca na Sella
Rondę.
![]() |
Mapka narciarska już z nowym wyciągiem
źródło: www.fassa.com
|
3. Nowoczesne wyciągi w SkiWelt Wilder Kaiser
Tyrolska stacja od kilku sezonów inwestuje gigantyczne
pieniądze w poprawę infrastruktury i nie inaczej było tym razem. Powstały trzy
nowe, bardzo nowoczesne wyciągi a wydano w sumie aż 51 mln. euro. Hartkaiserbahn w Ellmau
zastąpił stary, wysłużony "tramwaj" z którego narciarze korzystali przez 44 lata. Nowa
dziesięcioosobowa gondola jest jedną z najnowocześniejszych na świecie, Ma 2.1 km a trasę tą pokonuje w niecałe 9 minut. Jest w stanie przewieźć 3200 osób
w godzinę, jest ogrzewane i wyposażona w Wifi.
Wizualizacja dolnej stacji gondoli Hartkaiserbahn
źródło: SkiWelt Ellmau
|
Wizualizacja nowej kolejki Jochbahn
źródło: AB-Planungsbüro Bmst Ing. Martin Aschaber
|
Wizualizacja kolejki Schernthannbahn
źródło: Leitner ropeways
|
Kitzsteinhorn od wielu lat jest jednym z najbardziej
obleganych przez narciarzy lodowców świata. Tłumy odwiedzające ten ośrodek
wymusiły rozwój infrastruktury. Od tego sezonu będąc w Alpicenter i
chcąc dostać się na samą górę nie trzeba już korzystać z gondoli Gipfelbahn.
Gletscherjet 3 to kombinacja ośmioosobowego krzesła i dziesięcioosobowej
gondoli która w 3 minuty i 30 sekund pokonuje odległość 1010 metrów,
przepustowość jest imponująca 3600 osób na godzinę.
![]() |
Kitzsteinhorn z zaznaczonymi nowymi wyciągami
źródło: www.kitzsteinhorn.at
|
5. Początek rozbudowy ośrodka Sedrun – Andermatt
Ski Arena Andermatt Sedrun to ośrodek narciarski położony na
pograniczu trzech szwajcarskich kantonów – Uri,
Gryzonii i Tessyna, w okolicy Przełęczy Świętego Gotharda. Tereny piękne, mało
znane ale mające jeden problem – ośrodek nie jest jednolity lecz rozczłonkowany
na sporym obszarze. Co prawda rolę skibusa pełni tam wysokogórski pociąg co
jest sporą atrakcją ale lokalne władze postanowiły to zmienić.
![]() |
Projekt zmian w ośrodku narciarskim Andermatt-Sedrun
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
![]() |
Wizualizacja dolnej stacji krzeseł Gurschen - Gurschengrat
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz