Lato to w ośrodkach narciarskich czas wprowadzania w życie
nowych rozwiązań i pomysłów a ponieważ tych nie brakuje, to niektóre stacje
mocno się zmieniły. Dzięki temu mają one jeszcze więcej do zaoferowania. Wydano
wiele milionów euro, wybudowano kilkadziesiąt wyciągów, powstawały nowe trasy.
Projekt wyciągu Gurschen-Gurschengrat w Andermatt
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
Oto 5 najważniejszych alpejskich inwestycji z których narciarze skorzystają w
sezonie 2015/2016.
Absolutnie najważniejszą inwestycją jest kolejka TirolS
która połączyła regiony SkiCircus (Saalbach-Hinterglemm-Leogang) z Fieberbrunn. To
bezprecedensowe wydarzenie. Do tej pory podobna operacja zostala zastosowana już w kilku miejscach ale w tym przypadku połączona ośrodki leżące w dwóch landach (SkiCircus w Salzburgerlandzie a Fieberbrunn w Tyrolu). Połączenie sprawiło, że
region SkiCircus stał powiększył się o 20% i jest jednym z największych ośrodków
narciarskich na świecie z 270 kilometrami tras i 70 wyciągami.
Gondola TirolS
źródło: TVB Saalbach Hinterglemm
|
Połączenie ośrodka SkiCircus z Fieberbrunn
źródło: TVB Saalbach Hinterglemm
|
Mapka połączonych ośrodków Skicircus - Fieberbrunn
źródło: www.skicircus.at
|
2. Inwestycje w Val di Fassa
Włoska Val di Fassa była do tej pory podzielona na kilka części. Najwięcej wyciągów i co za tym idzie najwięcej narciarzy było do tej pory na stokach Belvedere i Ciampac, jednak aby jednego dnia korzystać z uroków i jednego i drugiego trzba było skorzystać ze skibusa. Teraz to się zmieni.
Tak będzie wyglądać nowa gondola
źródło: www.fassa.com
|
Kolejka Alba – Col dei
Rossi to dwie stuosobowe gondole które w 5 minut pokonują 2260 metrów i 883
metry w pionie. Przepustowość nie powala na kolana bo to zaledwie 1120 osób na
godzinę ale dzięki temu błyskawicznie można dostać się z Ciampaca na Sella
Rondę.
Mapka narciarska już z nowym wyciągiem
źródło: www.fassa.com
|
3. Nowoczesne wyciągi w SkiWelt Wilder Kaiser
Tyrolska stacja od kilku sezonów inwestuje gigantyczne
pieniądze w poprawę infrastruktury i nie inaczej było tym razem. Powstały trzy
nowe, bardzo nowoczesne wyciągi a wydano w sumie aż 51 mln. euro. Hartkaiserbahn w Ellmau
zastąpił stary, wysłużony "tramwaj" z którego narciarze korzystali przez 44 lata. Nowa
dziesięcioosobowa gondola jest jedną z najnowocześniejszych na świecie, Ma 2.1 km a trasę tą pokonuje w niecałe 9 minut. Jest w stanie przewieźć 3200 osób
w godzinę, jest ogrzewane i wyposażona w Wifi.
Wizualizacja dolnej stacji gondoli Hartkaiserbahn
źródło: SkiWelt Ellmau
|
Wizualizacja nowej kolejki Jochbahn
źródło: AB-Planungsbüro Bmst Ing. Martin Aschaber
|
Wizualizacja kolejki Schernthannbahn
źródło: Leitner ropeways
|
Kitzsteinhorn od wielu lat jest jednym z najbardziej
obleganych przez narciarzy lodowców świata. Tłumy odwiedzające ten ośrodek
wymusiły rozwój infrastruktury. Od tego sezonu będąc w Alpicenter i
chcąc dostać się na samą górę nie trzeba już korzystać z gondoli Gipfelbahn.
Gletscherjet 3 to kombinacja ośmioosobowego krzesła i dziesięcioosobowej
gondoli która w 3 minuty i 30 sekund pokonuje odległość 1010 metrów,
przepustowość jest imponująca 3600 osób na godzinę.
Kitzsteinhorn z zaznaczonymi nowymi wyciągami
źródło: www.kitzsteinhorn.at
|
5. Początek rozbudowy ośrodka Sedrun – Andermatt
Ski Arena Andermatt Sedrun to ośrodek narciarski położony na
pograniczu trzech szwajcarskich kantonów – Uri,
Gryzonii i Tessyna, w okolicy Przełęczy Świętego Gotharda. Tereny piękne, mało
znane ale mające jeden problem – ośrodek nie jest jednolity lecz rozczłonkowany
na sporym obszarze. Co prawda rolę skibusa pełni tam wysokogórski pociąg co
jest sporą atrakcją ale lokalne władze postanowiły to zmienić.
Projekt zmian w ośrodku narciarskim Andermatt-Sedrun
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
Wizualizacja dolnej stacji krzeseł Gurschen - Gurschengrat
źródło: Andermatt-Sedrun Sport AG - www.skiarena.ch
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz