Ośrodek narciarski Schmittenhohe - Zell am See źródło: www.facebook.com/schmitten.at |
SPOTKAĆ SIĘ W VIEHHOFEN
O połączeniu ośrodków SkiCircus (Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn) i Schmittenhohe (Zell am See) mówi się już od kilku lat. Byłoby to korzystne zwłaszcza dla tego drugiego resortu. Zell am See przyciąga bardzo wielu narciarzy a ośrodek Schmittenhohe nie należy do największych. SkiCircus ma z kolei ambitne plany, o czy świadczy budowa gondoli TirolS, która przed obecnym sezonem połączyła Saalbach z Fieberbrunn. "Łącznikiem" ma być miejscowość Viehhofen, do której obecnie można zjechać ze Schmittenhohe nieratrakowaną trasą turystyczną, bez możliwości powrotu. W planie jest budowa dwóch odcinków kolejki gondolowej, początek inwestycji zaplanowano jeszcze w tym roku, jak w każdym takim przypadku, termin może jednak ulec przesunięciu.
SZANSA NA ROZWÓJ
Ośrodek narciarski SkiCircus źródło: www.facebook.com/SaalbachHinterglemm |
Ośrodek narciarski Schmittenhohe - Zell am See źródło: www.facebook.com/zellamseekaprun |
SZANSA NA ROZWÓJ
Spore oczekiwania dotyczące nowej inwestycji mają właściciele ośrodków Biberwier-Marienberg i Lermoos-Grubigstein. Te dwa niewielkie resorty w rejonie Zugspitz Arena ma połączyć nowa, 80 osobowa gondola. Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie ma zostać oddana do użytku licząca 3 kilometry kolejka, jest ona jednak bardzo oczekiwana. W przypadku mniejszych ośrodków liczy się każdy kilometr tras, im ich więcej, tym większa jest szansa na przyciągnięcie turystów. Połączenie Biberwier z Lermoos sprawiłoby, że będzie to największy ośrodek w Zugspitz Arena.
Ośrodek narciarski Lermoos-Grubigstein źródło: www.facebook.com/BerglifteGiselherLanges |
Ośrodek narciarski Lermoos-Grubigstein źródło: www.facebook.com/BerglifteGiselherLanges |
DOMKNĄĆ REGION
Odkąd we włoskim regionie Alta Pusteria wybudowano połączenie stoków Monte Elmo z Rotwandem ten region bardzo zyskał na popularności. Kolejna inwestycja ma szansę jeszcze ją zwiększyć. Już w 2018 roku ma być gotowe połączenie z miejscowością Padola położoną w Val Comelico. W planie jest budowa dwóch, sześcioosobowych wyciągów krzesełkowych a także kilku nowych tras. Po ukończeniu inwestycji region będzie spójny i możliwy do zwiedzenia, bez konieczności podróży środkami komunikacji.
Ośrodek narciarski Alta Pusteria źródło: www.facebook.com/sextnerdolomiten.altapusteria |
POŁĄCZONE LODOWCE
To może być prawdziwy narciarski hit, choć jego szczegóły nie są jeszcze znane. Jak informują urzędnicy z St. Leonhard im Pitztal zapalono zielone światło dla wielkiej inwestycji, mającej połączyć Pitztaler Gletscher z Soelden, a dokładnie z okolicami Tiefenbachgletscher (w linii prostej to około 2.5 kilometra). Jeżeli plany zostaną zrealizowany będzie to niezwykle atrakcyjny region, pozwalający szusować na aż trzech lodowcach.
Pitztaler Gletscher www.facebook.com/pitztaler.gletcher |
Soelden źródło: www.facebook.com/soelden.oetztal |
POTRÓJNE UDERZENIE
Ambitne plany mają także w okolicach Innsbrucku, gdzie łączyć chcą się trzy ośrodki. Sercem nowego regionu ma być Axamer Lizum, który z resortem Schlick 2000 ma być połączony ośmioosobową gondolą, natomiast z rejonem Mutterer Alm czteroosobowym wyciągiem krzesełkowym. W pierwszej kolejności ma powstać to drugie połączenie. Ma być ono gotowe jeszcze w tym roku.
Ośrodek narciarski Axamer Lizum foto: Neil Williman Skiing Human |
Ośrodek narciarski Schlick 2000 źródło: www.facebook.com/Schlick.2000.Schizentrum.AG |
REKORDOWE POŁĄCZENIE
Ta inwestycja od początku budzi wielkie emocje. W ciągu najbliższych kilku lat ma powstać kolejka łącząca Flachau z Zauchensee. 28 osobowe gondole mają przebywać trasę liczącą aż 7 kilometrów, prowadzącą między innymi nad autostradą Tauernautobahn, podróż ma trwać 19 minut. Kolejka ma być bardzo efektowna, lecz jej budowa będzie zapewne bardzo karkołomna. Całkowity koszt wahać się będzie pomiędzy 50 a 60 mln. Euro.
Ośrodek narciarski Flachau-Wagrain-Alpendorf źródło: www.facebook.com/snowspace |
Ośrodek narciarski Zauchensee-Flachauwinkl źródło: www.facebook.com/skigebiet.zauchensee |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz