Tak ma wyglądać centrum narciarskie, dzięki któremu Pitztal połączy się z Sölden
foto: Baumschlager Hutter Partners
|
Dwa lata wytężonych prac koncepcyjnych, niezliczona ilość konsultacji społecznych (głównie z zakresu ekologii), przepychanki polityczne. Jednak wydaje się, że saga pod tytułem "Połączenie Pitztalu z Sölden" zmierza ku pomyślnemu zakończeniu.
Pitztaler Gletscher - gondola Wildspitzbahn, w tle masyw Wildspitze
foto: Pitztaler Gletscherbahn | Daniel Zangerl
|
Inwestycja ma być potężna, jej koszt ma wynosić około 120 milionów euro. Co ciekawe, chociaż otwarcie mówi się, że połączenie ma być korzystne dla obu stron, aż 90% nakładów ma ponieść Piztal. Co dokładnie ma powstać? Najważniejsze są oczywiście wyciągi. Powstać mają w sumie trzy nowe gondole, w tym jedna typu 3-S i dwie dziesięcioosobowe. Ponadto wybudowane ma zostać centrum narciarskie a także specjalny tunel i oczywiście trasy o różnym stopniu trudności i powierzchni ok. 64 hektarów. Nowe narciarskie centrum ma powstać poniżej Karlesferner.
Sölden - okolice Tieffenbachgletscher
foto: Ötztal Tourismus
|
Cały projekt wydaje się dosyć skomplikowany. Nowa gondola 3-S o nazwie Fernerkogel I ma mieć swoją dolną stację w dolinie, nieopodal podziemnej kolejki Gletscherexpress. Wyciąg wywiezie turystów do centrum narciarskiego, gdzie nastąpi przesiadka. Gondole o nazwie Fernerkogel II i III skierują się w stronę Sölden, górna stacja będzie ulokowana tuż obok górnej stacji wyciągu Tiefenbachferner. Druga gondola wychodząca z nowego centrum narciarskiego, o nazwie Grabkogl, skieruje się w stronę lodowca Pitztal. Nowy tunel ma powstać z kolei w okolicy lodowca Rettenbach i będzie miał on na celu łatwiejsze dostanie się na narciarskie tereny Pitztalu.
Projekt inwestycji - na czerwono zaznaczono nowe wyciągi
foto: www.tourisvis.com
|
Zakończenie prac ma nastąpić już, a może dopiero, za cztery lata.
Pitztaler Gletscher - gondola Wildspitzbahn
foto: Pitztaler Gletscherbahn | Daniel Zangerl
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz