Projekt K-onnection
foto: www.facebook.com/zellamseekaprun
|
MK Maiskogelbahn jest bardzo ważnym elementem projektu K-onnection i sporą atrakcją dla miłośników jazdy po stokach Maiskogel. Dziesięcioosobowa gondola zastąpi krzesło Schaufelbergbahn i będzie alternatywą dla orczyka Maislift i kanapy Almbahn (choć trzeba zaznaczyć, że ta swoją stację górną ma nieco wyżej). Maiskogelbahn mierzyć będzie w sumie 3813 metrów a różnica wysokości między stacjami wynosić będzie 802 metry. W ciągu godziny z gondoli będzie mogło skorzystać w sumie 2800 osób. Cała podróż nowym wyciągiem ma potrwać około 12 minut.
Tak budowa Maiskogelbahn prezentowała się na początku września
foto: www.facebook.com/zellamseekaprun
|
Budynek dolnej stacji nowej gondoli także ma być punktem strategicznym. Znajdą się tam między innymi sklep sportowy, kasy i przechowalnia sprzętu narciarskiego. Znajdujący się tuż obok przystanek autobusowy będzie z kolei ważnym punktem dla komunikacji w całym regionie. Planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania skibusów i autobusów liniowych, dzięki czemu turyści wygodnie dojadą pod wyciąg. Będzie to miało niebagatelne znaczenie, zwłaszcza gdy projekt K-onnection zostanie ukończony.
Nowa gondola Maiskogelbahn
foto: www.facebook.com/zellamseekaprun
|
A stać ma się to już w 2019 roku. W sezonie 2019/2020 w Kaprun ma rozpocząć się nowa era. Na trasie pomiędzy górną stacją Maiskogelbahn a punktem Langwied kursować będzie gondola 3K, która ostatecznie połączy Maiskogel, a co za tym idzie Kaprun, z lodowcem Kitzsteinhorn. Zakończenie prac planowane jest na grudzień przyszłego roku. Całkowity koszt inwestycji ma wynosić 81,5 miliona Euro.
Ośrodek narciarski Kitzsteinhorn
foto: www.facebook.com/zellamseekaprun
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz