czwartek, 4 października 2018

"Projekt Natrun" - wyczekiwana inwestycja w regionie Hochkönig

Na tę inwestycję w austriackim miasteczku Maria Alm czekano od bardzo dawna. Najważniejszy kurort urokliwego regionu Hochkönig w końcu doczeka się połączenia swoich dwóch terenów narciarskich. Realizacja "Projektu Natrun" jest już w zasadzie na ukończeniu. To jedna z najważniejszych zimowych inwestycji przeprowadzanych w tym roku w Salzburgerlandzie.

Ośrodek narciarski Hochkönig
foto: Hochkönig Tourismus GmbH 
Ośrodek narciarski Hochkönig to miejsce bardzo lubiane przez miłośników sportów zimowych. Oferuje ciekawe trasy, nowoczesne wyciągi i przepiękne widoki. Specjalnie wytyczony szlak pozwala narciarzom i snowboardzistom na przejechanie praktycznie całego regionu w ciągu jednego dnia - od Mühlbach przez Dienten aż do Maria Alm. A w zasadzie do położonej w pobliżu wioski Aberg bo do samego Maria Alm nie sposób było dostać się na nartach. Miasteczko oferowało co prawda fanom sportów zimowych możliwość jazdy po stokach Natrun, jednak od najważniejszej części regionu było niejako odcięte. Teraz to się zmieni. Już od sezonu 2018/2019 z Maria Alm przez Natrun wygodnie dostaniemy się do Abergu a stamtąd gdziekolwiek chcemy. Hochkönig ma szansę stać się jednym z najlepiej scalonych ośrodków narciarskich w całej Austrii.

Ośrodek narciarski Hochkönig
Foto: Hochkönig Tourismus GmbH

O co dokładnie chodzi w "Projekcie Natrun"? Postanowiono wybudować dwie gondole, obie dziesięcioosobowe. Z Maria Alm w kierunku szczytu góry Natrun kursować będzie wyciąg o nazwie Natrunbahn. Zastąpi on istniejącą w tym miejscu do tej pory kolejkę gondolowo-krzesełkową Dofrjet. Nowa gondola będzie nawet dłuższa od swojego poprzednika, stacja górna znajdzie się kilkaset metrów wyżej, dzięki czemu łatwo będzie można przemieścić się w stronę Abergu. Natrunbahn mierzyć będzie 1455 metrów i w ciągu godziny przewiezie 2000 osób. Podróż ma potrwać około 4 minut. Zupełną nowością będzie z kolei gondola Sonnbergbahn, której górna stacja sąsiadować będzie ze stacją Natrunbahn a dolna z dolną stacją Abergbahn, która tradycyjnie wywozić będzie turystów w kierunku najważniejszej części tej narciarskiej stacji. Wyciąg Sonnbergbahn będzie miał 1271 metrów i przepustowość rzędu 2000 osób w ciągu godziny. W tym przypadku szacowany czas podróży to około 3'50.

Wizualizacja "Projektu Natrun"
foto: www.facebook.com/hochkoenig.at

Projekt jest jednak nieco bardziej skomplikowany. Budowane są przy okazji nowe odcinki nartostrad, te już istniejące są poszerzane a system sztucznego naśnieżania jest modernizowany. Powstaje także nowe sztuczne jezioro zasilające armatki śnieżne. Jednym z najważniejszych punktów inwestycji jest też most, który pozwoli narciarzom i snowboardzistom zjechać do Abergu bez konieczności pieszego pokonywania drogi Hochkönigstrasse B164. Inwestycja jest już na ukończeniu a wyciągi i trasy powinny zostać oddane do użytku wraz z rozpoczęciem nowego sezonu zimowego, czyli w połowie grudnia.

Jeden z wyciągów w trakcie budowy
foto: www.facebook.com/hochkoenig.at

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz