Ośrodek narciarski KitzSki
foto: www.facebook.com/kitzski.at
|
Jak wiadomo w Kitzbühel pieniędzy nie brakuje, to w końcu jeden z najsłynniejszych i najbogatszych kurortów w Alpach. Ośrodek narciarski KitzSki jest z kolei uznawany za jeden z najlepszych (a nie brakuje opinii, że najlepszy) resort w Europie. Mogłoby się wydawać, że w takim wypadku wszystko powinno być perfekcyjne, przede wszystkim infrastruktura wyciągowa, zwłaszcza, że na ten element w Austrii zwraca się szczególną uwagę. I faktycznie szybkich i bardzo wygodnych kolejek w tym regionie nie brakuje a wyjątki od tej reguły są nieliczne. Jeżeli dotyczą krótkich, mało istotnych wyciągów to nie jest jeszcze wielki problem. Gorzej, gdy ząb czasu nadgryza jedną ze strategicznych gondoli. Tak było w przypadku Fleckalmbahn.
Ośrodek narciarski KitzSki
foto: www.facebook.com/kitzski.at
|
O wymianie sześcioosobowej gondoli Fleckalmbahn, która funkcjonowała od 1984 roku, mówiło się od co najmniej 10 lat. Przestarzała, wolna, z kiepską przepustowością, narzekań nie było końca a mowa o wyciągu, który każdego dnia przewoził tysiące osób. Jest on położony w Klausen, dzielnicy miejscowości Kirchberg, niemalże w połowie drogi pomiędzy tymże Kirchbergiem a Kitzbühel. Właśnie tam wielu narciarzy i snowboardzistów rozpoczynało swoją przygodę z ośrodkiem. Niestety bardzo często tworzyły się tam kolejki. Na pokonanie trasy pomiędzy Klausen a Ehrenbachhöhe gondola potrzebowała około 15 minut. Apele o wymianę starego wyciągu długo pozostawały bez odpowiedzi a władze ośrodka wolały przeprowadzać inwestycje w zupełnie innych miejscach, jednak w końcu i na Fleckalmbahn przyszła pora. Stara wersja przewiozła w sumie 30,5 miliona osób i ostatni raz była do dyspozycji turystów 14 kwietnia a już dzień później przystąpiono do jej demontażu.
Stara gondola Fleckalmbahn
foto: www.facebook.com/kitzski.at
|
I tak po kilku miesiącach zmodernizowana gondola jest już gotowa i czeka na pierwszych narciarzy i snowboardzistów. Pojawiło się 96 dziesięcioosobowych kabin, wyposażonych w ergonomiczne, skórzane, podgrzewane fotele, które powinny zapewnić komfort podróżowania. Trasa jest nieco dłuższa od poprzedniej - mierzyć będzie 4071 metrów a na pokonanie tego dystansu Fleckalmbahn potrzebować będzie już tylko 9,5 minuty, kursować będzie z prędkością 7 m/s. Wielka inauguracja nastąpi 14 grudnia o godzinie 8:30 i w Kitzbühel wszyscy czekają na ten moment z niecierpliwością. Modernizacja gondoli kosztowała 27,5 miliona Euro i jest to największa pojedyncza inwestycja w historii ośrodka.
Porównanie tras starej i nowej gondoli
foto: www.seilbahn.net
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz