Lodowiec Kitzsteinhorn
foto: Gletscherbahnen Kaprun AG
|
81,5 miliona Euro. Na tyle wstępnie szacuje się jedną z największych narciarskich inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata w całej Austrii. Projekt ma olbrzymie poparcie społeczne, faza uzyskiwania wszelkich pozwoleń przebiegała szybko i sprawnie. Bez problemów dokonano także połączenia dwóch spółek zarządzających do tej pory wyciągami (Kaprun AG oraz Maiskogel Betriebs AG) w jeden podmiot. Plan jest jasny - w 2019 roku inwestycja ma zostać zrealizowana.
Projekt połączenia miejscowości Kaprun z lodowcem Kitzsteinhorn
źródło: Gletscherbahnen Kaprun AG
|
A jest co realizować, dlatego też budowa będzie przebiegać w dwóch etapach. Pierwszy ma zostać ukończony w grudniu 2018 roku i dotyczył będzie jedynie części Maiskogel, gdzie wybudowana zostanie nowa, dwuodcinkowa, dziesięcioosobowa gondola. Rok później do użytku ma zostać oddana druga gondola, tym razem budowana w technologii 3K. Prowadzić będzie ona ze szczytu Maiskogela do punktu zwanego Langwied, gdzie znajdują się stacje pośrednie wyciągów Gletscherjet, którymi można dostać się na najwyższy punkt lodowca. Dwie nowe gondole mają mieć w sumie ponad 8 kilometrów a podróż nimi potrwa około 21 minut.
Ośrodek narciarski Maiskogel
foto: Gletscherbahnen Kaprun AG
|
Z kolei aby z Kaprun dostać się na szczyt Kitzsteinhornu, trzeba będzie podróżować sześcioma wyciągami i pokonać w sumie 12 kilometrów. Różnica wysokości będzie imponująca, miasteczko położone jest 768 m.n.p.m. a punkt Top of Salzburg to aż 3.029 m.
Projekt dolnej stacji gondoli Maiskogelbahn
foto: Gletscherbahnen Kaprun AG
|
Spore nakłady finansowe przeznaczone zostaną także na budowę (lub modernizację) poszczególnych stacji gondoli. W nowych budynkach znajdą się między innymi kasy, sklepy czy wypożyczalnie sprzętu sportowego. Początek prac w ramach nowej inwestycji ma nastąpić już tej jesieni.
Mapa narciarska z naniesionym projektem
foto: Gletscherbahnen Kaprun AG
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz